Як замінити масло в гідропідсилювачі керма(ГПК) своїми руками

У статті «Масло для гідропідсилювача керма: вибираємо правильний» ми докладно розповіли про склад і функції гідравлічних рідин для ГПК. У цьому матеріалі – подробиці про те, скільки служить робоча рідина і як правильно її замінити.

Коли потрібно міняти масло в гідропідсилювачі керма

Деякі автомобільні дилери запевняють, що гідравлічна рідина, залита в ГПК з заводу, не підлягає заміні протягом усього терміну експлуатації автомобіля (це, в основному відноситься до так званих «зелених» олій). Це твердження хибне. Гідравлічна рідина – витратний матеріал, для якого притаманні такі поняття як старіння в процесі експлуатації. Потрібно розуміти, що є рекомендовані (планові) виробником автомобіля терміни заміни рідини в ГПК (зазначаються в настанові з експлуатації), а є спеціальні терміни заміни – дострокові і аварійні. Планово робочу рідина в ГПК рекомендується міняти один раз в 1-2 роки залежно від марки і моделі автомобіля, а також від умов його експлуатації. Чим суворіші ці умови, тим термін планової заміни масла в гідропідсилювачі коротше. Достроково гідравлічну рідину в ГПК змінюють внаслідок виходу з ладу елементів рульового механізму (кермової рейки, шестерні, тяг). Щоб знов встановлені елементи рульового управління працювали злагоджено, рекомендується замінити рідину в ГПК – особливо, якщо вона эксплуатувалась без заміни протягом декількох років. Аварійна заміна гідравлічної рідини в ГПК проводиться у разі розгерметизації системи гідропідсилювача або виходу з ладу його вузлів і механізмів (гідравлічного циліндра, керуючого золотника, насоса, шлангів). Потрібно періодично, раз в півроку, перевіряти рівень і стан гідравлічної рідини в розширювальному бачку.

рівень масла в бачку гідропідсилювача

Якщо рівень впав (а він повинен знаходитися в бачку між позначками Min і Max), то, можливо, сталася розгерметизація системи і олива витікає. Тоді необхідно перевірити стан всіх вузлів системи гідропідсилювача, виявити поломку і виправити її. Якщо цього вчасно не зробити, то наслідки можуть бути сумними: підвищений знос робочих частин помпи (як наслідок – вихід з ладу корпусу механізму рульового управління в районі компресійних кілець), зниження рухливості редукційного клапана помпи через недостатнє відведення тепла від вузлів насоса, збільшене зношування зубів валів рульової рейки і редуктора.

Як влаштований гідропідсилювач

Стан робочої рідини в ГПК перевіряємо просто: відкриваємо розширювальний бачок, за допомогою щупа беремо деяку кількість масла і наносимо його на чистий аркуш паперу. Якщо рідина прозора, має стійки колір – з нею все в порядку. Якщо каламутна, з видимими домішками – таке масло потрібно замінити. Поява осаду в гідравлічній рідині свідчить про те, що її присадки вже не справляються зі своїми функціями внаслідок розкладання в процесі експлуатації. Якщо таку рідину не замінити, то масло в ГПК може вспінитися, окислитися, втратити свої мастильні та антикорозійні властивості, що призведе до поломки системи.

Заміна рідини в ГПК: п’ять простих кроків

Для заміни робочої рідини в гідропідсилювачі нам знадобиться: домкрат, медичний шприц, чисте ганчір’я, каністра з маслом для ГПК. В середньому для заміни беруть не більше 1 літра рідини. Рекомендовану кількість можна дізнатися в посібнику з експлуатації автомобіля.

Крок 1. Встановлюємо автомобіль на підйомник. Якщо його немає, то використовуємо два домкрата для вивішування передніх коліс.

Піднімаємо автомобіль

Крок 2. Відкриваємо кришку розширювального бачка ГПК, за допомогою медичного шприца відкачуємо відпрацьовану рідину.

Вікачуємо стару рідину з бачка гідропідсилювача

Решту рідини в бачку можна злити, знявши послідовно шланги (основний, провідний до помпи і зворотний, що йде від неї) і опустивши їх в підготовлену ємність (підійде пластикова 1.5 літрова пляшка). Спочатку знімаємо основний шланг (як правило, розташований нижче), крутимо кермом, домагаючись прокачування системи.

Зливаємо рідину, що залишилася

Двигун при цьому не вмикаємо! Коли рідина перестане капати, встановлюємо основний шланг на місце, знімаємо зворотний і виробляємо з ним ті ж дії.

Крок 3. Заливаємо свіжу гідравлічну рідину в розширювальний бачок ГПК, стежачи за її рівнем. Оптимальний рівень – між позначками Min і Max. Зазначимо, що в деяких розширювальних бачках є чотири мітки: Min Cold і MinHot, Max Cold і Max Hot. Cold – це рівень «холодної рідини, Hot – «гарячою», тобто, коли автомобіль експлуатується.

Заливаємо свіжу рідину в гідропідсилювач

Крок 4. Обертаємо кермо вправо-вліво для прокачування рідини по системі ГПК. Знову відзначаємо рівень масла по мітках – якщо його стало менше, доливаємо і так до тих пір, поки не встановимо оптимальний рівень. Закручуємо кришку розширювального бачка.

Крок 5. Спускаємо автомобіль з підйомника, прибираємо домкрати. Запускаємо двигун, проїжджаємо кілька кілометрів і знову заміряємо рівень рідини в бачку ГІДРОПІДСИЛЮВАЧА. Якщо вона знаходиться посередині міток Min Hot і Max Hot, то доливати масло більше не потрібно. Якщо рідина перевищує рівень Max Hot, то потрібно відлити деяку кількість рідини, так як в процесі роботи (при нагріванні), вона може виплеснутися з бачка і залити розташовані поблизу вузли двигуна, що призведе до виходу з ладу мотора. Як бачимо, ніякої особливої складності в процесі заміни робочої рідини в гідропідсилювачі керма немає. Тим не менш, важливо пам’ятати, що заміна масла в ГПК повинна проводитися обережно, з використанням чистих підручних засобів, так як попадання бруду в рідину може призвести до погіршення експлуатаційних якостей. Для тих, хто не впевнений у власних силах, радимо проводити заміну рідини ГПК на СТО – там ця операція проводиться на спеціальному стенді, що гарантує якісну заміну масла.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *